Noțiunea de bullying ar putea fi reglementată prin lege
Chișinău, 08 octombrie 2021 – Politicile educaționale privind prevenirea și combaterea bullying-ului au fost discutate, astăzi, în cadrul unei întrevederi a secretarului Comisiei drepturile omului și relații interetnice, deputata Angela Munteanu-Pojoga cu reprezentanții mai multor instituții din domeniul educației și protecției copiilor.
La eveniment au participat reprezentanți ai Ministerului Educației și Cercetării, Fundației Terre des hommes Moldova, UNICEF, Corpul Păcii în Moldova și ai Direcției drepturile copilului din cadrul Oficiului Avocatului Poporului.
Discuțiile au vizat necesitatea amendării Codului Educației al Republicii Moldova, dar și a altor acte normative conexe, prin introducerea definiției noțiunii de bullying.
Inițiativa de modificare a Codului Educației, prin legiferarea noțiunii de bullying, are menirea de a contribui la conștientizarea fenomenului, dar și de a ajuta specialiștii din domeniul educației în vederea contracarării acestuia. De asemenea, această inițiativă propune promovarea asistenței psihologice în școli.
În cadrul discuțiilor, Angela Munteanu-Pojoga a menționat că este familiarizată cu amploarea pe care o ia fenomenul bullying-ului, în contextul în care a activat în domeniul protecției copiilor, și că această inițiativă constituie o prioritate pe care se va axa pe perioada mandatului de parlamentar.
La final, participanții au convenit asupra organizării unei ședințe de lucru în vederea definitivării conceptul noțiunii de „bullying”, care ulterior va fi reglementat în Codul educației.
Potrivit unui studiu realizat în 2019 de UNICEF, peste 85 la sută dintre elevii claselor a VI-a – XII-a sunt afectați de bullying, în rol de victimă, agresor sau martor. Adolescenții implicați în cazurile de bullying sunt mai predispuși la absenteism și abandon școlar, rezultate academice scăzute, depresiei și anxietate.
Direcția generală comunicare și relații publice a Parlamentului Republicii Moldova