Deputații au decis lichidarea funcției de director general adjunct al ANSC  

Chișinău, 17 martie 2022 – Pentru a optimiza activitatea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor (ANSC), deputații au decis lichidarea funcției de director general adjunct al instituției.

Parlamentul a adoptat Hotărârea cu privire la instituirea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor.

În același scop, a fost modificată Legea privind achizițiile publice.

Potrivit președintelui Comisiei economie, buget și finanțe, Dumitru Alaiba, menținerea funcției manageriale de director general adjunct este inoportună și inutilă. Motivul principal din care exista această funcție este asigurarea atribuțiilor directorului general în lipsa acestuia.

”În absența directorului, aceste atribuții pot fi executate de către unul din consilieri, la delegarea atribuțiilor către acesta de către directorul general. Astfel, vom optimiza și economisi cheltuielile bugetare ale instituției. Totodată, vom alinia instituția practicii altor organe colegiale din Republica Moldova, cum ar fi Comisia Națională a Pieței Financiare, Consiliul Concurenței, Consiliul Superior al Procurorilor și multe altele ”, a explicat deputatul.

Potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare a ANSC, Agenţia are în componența sa șapte consilieri pentru soluționarea contestațiilor, inclusiv directorul general.

Tot astăzi, deputații l-au numit pe Gheorghe Ghidora în funcția de consilier pentru soluționarea contestațiilor al Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor. Gheorghe Ghidora a activat mai mulți ani în cadrul ANSC și Agenţiei Achiziţii Publice.

Direcţia generală comunicare și relații publice a Parlamentului Republicii Moldova

Acest site utilizează module cookie pentru a vă optimiza experiența de navigare. Accept Mai multe detalii...