Prioritățile Secretariatului Parlamentului pentru anul 2024

Chișinău, 28 februarie 2024 – Prioritățile pentru anul 2024 ale Secretariatului Parlamentului sunt îndreptate spre a consolida asistența acordată Parlamentului la realizarea funcției legislative și a eficientiza mecanismul de control parlamentar. Printre obiectivele incluse în Planul de acțiuni al Secretariatului Parlamentului pentru anul curent se regăsesc acordarea suportului necesar pentru realizarea Programului legislativ al Parlamentului pentru anul 2024 și a recomandărilor din Raportul de extindere al Comisiei Europene, instituirea și operaționalizarea Comisiilor de experți pe lângă comisiile permanente.

Prioritățile au fost stabilite după consultarea cu reprezentanții subdiviziunilor structurale, dar și după ce au fost discutate rezultatele înregistrate anul trecut, provocările și riscurile existente pentru fiecare domeniu de activitate a Secretariatului.

„În baza concluziilor formulate, a fost elaborat Planul de acțiuni pentru anul curent, în care se regăsesc propunerile și prioritățile formulate în rapoartele elaborate. În anul 2023, Republica Moldova a făcut pași importanți în eforturile sale de aderare la Uniunea Europeană, cu un angajament ferm și o implicare plenară a Parlamentului în acest proces”, a menționat Secretarul general al Parlamentului, Tamara Gheorghița.

004A3110

Potrivit raportului de bilanț pe anul trecut, Secretariatul Parlamentului a realizat 87,5 % din acțiunile planificate, 9,7 % fiind în proces de realizare, iar 2,8 % – acțiuni nerealizate. În anul 2023, activitatea Secretariatului Parlamentului s-a intensificat datorită demarării proceselor de aderare a Republicii Moldova la UE. Funcționarii au participat în calitate de membri ai Grupurilor de lucru de coordonare a procesului de integrare europeană, implicându-se în exercițiul de elaborare a contribuției țării la Pachetul de extindere pentru anul 2023, adoptat de Comisia Europeană.

De asemenea, pe parcursul anului trecut, au fost desfășurate o serie de activități importante în sfera digitalizării. A fost lansat și utilizat pe etape Sistemul Informațional e-Parlament, care asigură eficiența proceselor de lucru și transparența procesului legislativ. La fel, au fost digitalizate unele procese de evidență a consumurilor de bunuri și circulația mijloacelor fixe din domeniul administrativ.

În 2023, a fost impulsionat mecanismul de cooperare cu Parlamentul European, fiind realizate diverse programe de instruire pentru funcționari și deputați: programul „Suport pentru servicii de interpretare și traducere”, Dialogul Jean Monnet, Programul Simone Veil, Programul privind combaterea dezinformării, Seminarul pentru susținerea democrației; Programul de stagii la Parlamentul European (Democracy Fellowship); vizite de studiu la Parlamentul European.

Planul de acțiuni al Secretariatului Parlamentului pentru anul 2024 și Raportul de activitate al Secretariatului Parlamentului pe anul 2023 sunt publicate pe site-ul instituției parlamentare.

Direcția comunicare și relații publice a Parlamentului Republicii Moldova

Acest site utilizează module cookie pentru a vă optimiza experiența de navigare. Accept Mai multe detalii...